6 Eylül 2012 Perşembe

Caddebostan Kültür Merkezi - Okuma Atölyesi

İstanbul’da, hele bir de Anadolu Yakası’nda yaşıyorsanız çok şanslısınız demektir. Çünkü mükemmel bir Okuma Atölyesi biliyorum. İlk kez – bir parça gecikmeli de olsa – 2011 kışında keşfettim. O zamanlar ayda dört defa düzenleniyordu. Geçen yıldan itibarense ayda sadece iki kez yapılmakta. On beş günde bir Salı sabahları 11:00 – 13:00 arası… CKM’yi arayarak bu sene de yapılıp yapılmayacağını sordum. 2 Ekim’de yeniden başlayacağını öğrendim ve çok sevindim.
 
Caddebostan Kültür Merkezi tarafından organize edilen bir okuma atölyesi bu… Yer CKM Sanat Kütüphanesi… Herkese açık. Prof. Dr. Ayşe Didem Uslu tarafından yürütülüyor. Yıllık okuma planı Didem Uslu tarafından belirleniyor. Ama ne liste… Ahmet Mithat Efendi’den, Dostoyevski’ye, Homeros’tan Mevlâna’ya, Halit Ziya Uşaklıgil’den Faulkner’a yok yok… Ama ille de edebiyat ve gerçek sanat var. Ülkemizde kitap ve okuma kulüpleri öylesine ender rastlanan bir şey ki, hele ki bir edebiyat profesörü tarafından yürütülenini bulmak neredeyse mucizevî… Ayrıca Didem Uslu onca donanımına rağmen öylesine alçakgönüllü ki, onu tanımamış olmak büyük bir kayıp olurdu. Amerikan edebiyatından tiyatroya, feminizmden Shakespeare’e pek çok konuda dersler vermiş, araştırmalar, çalışmalar yapmış. Aynı zamanda da yazar. Yayımlanmış, ödüller almış eserleri var. Onun ustalıklı yönetiminde bir kitabı baştan sona, konusuyla, karakterleriyle, dönemiyle ele almak müthiş bir zevk. Fırsatını bulursanız siz de katılın derim.   
 

7 yorum:

  1. Merhaba,
    Yalnız beni rahatsız eden neden bütün bir yıl okuyup tartışacağımız kitapları bir kişi belirliyor? Sonuçta grup olunuyor ve her ay yada toplantı zamanlarından önce sırayla kişiler belirlese daha güzel olmaz mı?
    İyi geceler.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Herkese açık bir atölye olduğu için, o ay okunacak kitapların duyurusunu yapmak durumundalar. Ayrıca,
    Didem Uslu'nun oluşturduğu liste asla sıradan bir liste olmuyor. En azından ben hiç sizin gibi düşünmemiştim. Seçtiği kitaplar ya zaten okuduğum, iyi bildiğim klasikler oluyor. Karamazof Kardeşler, Veba, İlyada gibi... Ya da okumayı isteyip de hep ertelediğim kitaplar... Mesele Virginia Woolf'un Orlando'su. Bir de hiç bilmediğim ama okuyup da çok beğendiğim kitaplar. Mesela Halit Ziya Uşaklıgil'den Nemide. İstediğim sıklıkta katılamadım ben atölyeye. Ama her katılışımda çok mutlu oldum. Her okuyucuya hitap edebilecek güzel bir liste oluşturduğunu düşünüyorum Didem Uslu'nun.
    Hoşçakalın,
    Seda

    YanıtlaSil
  3. Tabi tercik meselesi Seda. Kendi adıma bütün bir yıl boyunca sadece bir kişinin seçtiği kitapları okumayı tercih etmeyeceğim. Elbette moderatörünüzün cvsi sağlam ama bana göre ters.
    Önemli olan sizin keyif almanız.
    Keyifli okumalar ve paylaşımlar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette Gülşah ama genelde iyi bir okurun bir yılda okuduğu kitap sayısı 75-100 arası oluyor. CKM listesi ise taş çatlasa 15-20 kitaptan oluşmakta.... Herkes kendi listesini dilediği gibi oluşturmakta özgür. Şahsen ben Rus ve Latin Amerika edebiyatlarına bayılırım ve okumalarımda ağırlık veririm ama Uslu'nun listesinde de çok sağlam kitaplar oluyor. Hep ihmal ettiğim Tanzimat ve Servet-i Fünun edebiyatından eserler mesala. Kitap severler tavsiye üzerine de kitap okumaktan hoşlanırlar diye düşünüyorum. Özellikle de CV'sine değil, zevkine güvendiği kişilerin... İyi okumalar :)

      Sil
    2. Keyifli okumalar Seda.

      Sil
  4. bu habere çok sevindim! ben de katılmak isterim doğrusu, teşekkürler bilgilendirme için. ckm'yi arayıp detaylarını öğreneceğim.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel :) Yakında internet sitelerinden de duyururlar mutlaka.

      Sil