1 Ağustos 2013 Perşembe

Çocuk Kitapları & Feridun Oral


Yapı ve Kredi Yayınları’nın karton kapaklı çocuk kitaplarına tek kelime ile bayılıyorum. Özellikle yazan&resimleyen Feridun Oral ise… Daha önce Kırmızı Elma adlı kitabından söz etmiştim. Bu defa iki kitaptan bahsetmek istiyorum. Birincisi Benekli Faremi Gördünüz mü?... Hem yazan hem de resimleyen Feridun Oral… Rüyasında oyuncak faresini kaybettiğini gören bir kedinin hikâyesini anlatıyor. Tatlı kedicik masallar içinde yolculuğa çıkıp, Pinokyo’dan Kırmızı Başlıklı Kız’a, bir dolu masal kahramanına faresini görüp görmediklerini soruyor. Konusu güzel olmasına güzel ama asıl güzel olan bence resimler… Metne bile ihtiyaç duymadan hikâyeyi takip edebiliyorsunuz.
 
İkinci kitap Küçük Hasır Şapka… Çok yeni bir kitap… İlk baskısı geçen ay yapılmış. Bu defa yazar Céline Lamour-Crochet adlı bir Fransız… Resimleyen ise Feridun Oral… Küçük bir kız hasır şapkasını parkta bir bankın üzerinde unutuyor. Ertesi gün şapkayı aramak için parka gidiyor ancak şapka çoktan uzaklara gitmiş bile. Rüzgâr onu dört bir yana savuruyor. Şapka yalnız kaldığı için çok üzgün ancak onu tatlı bir sürpriz bekliyor. Güzel hikâye, şahane resimler… Biz çok sevdik.

3 yorum:

  1. Çok güzelmiş gerçekten.
    Bazen kendime hediye etmek istiyorum böyle kitaplar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kızım için alıyorum ama seçmek bile büyük zevk :)

      Sil
  2. Küçük hasır şapkanın başına ne geliyor acaba? Okuyan biri yardımcı olabilir mi? Kitabı sipariş ettim fakat yarın öğlene kadar elime geçmeyecek sanırım ve ödevim için kitabın içeriğine ulaşmam lazım. Cevap veren olursa çok memnun olurum.

    YanıtlaSil