26 Ocak 2014 Pazar

Kar Yağacak – Levi Henriksen


Norveç edebiyatı ile devam ediyorum. Bu kez Levi Henriksen var sırada. Kitabın girişinde yer alan kısa biyografiye göre, 2004’te yayımlanmış olan Kar Yağacak, yazar ve müzisyen Levi Henriksen’in ilk romanıymış. Yazım tarzı “romantik gerçekçi” olarak nitelendiriliyormuş.  Kitaplarının ana teması ise şöyle tanımlanmakta: Büyük kentin karmaşık yaşamı karşısında kasaba yaşamının sıkışmışlığı ve hayatın dışında kalmışlığı, sert erkeklik halleri ile kolay incinebilirliği. Norveççe’den Beyaz Zenciler’in de çevirmeni olan Banu Gürsaler Syvertsen tarafından çevrilmiş dilimize.  İyi ki de çevrilmiş çünkü bu sayede güzel bir roman ve yeni bir yazarla daha tanışmış olduk. Gelelim romana…
Roman bir cenaze töreniyle başlıyor. Hapisten yeni çıkmış olan Dan, intihar ederek yaşamına son veren erkek kardeşinin cenazesine katılmak üzere kasabasına dönmüştür. Kardeşinin intihar etmiş olduğuna bir türlü inanamamaktadır. Bir yandan, kardeşinin ölümünün ardındaki sır perdesini aralamaya çalışırken, bir yandan da toplumun bir kez hüküm giymiş olanı hayat boyu potansiyel suçlu olarak görmeye hazır olduğu gerçeğiyle yüzleşir. Yüzleşmek zorunda kaldığı bir diğer şey de yalnızlıktır. Yıllar önce anne ve babasını bir trafik kazasında kaybetmiş olan Dan’ın geride, bakım evindeki yaşlı amcasından başka kimsesi kalmamıştır. Aileden kalma koca çiftlik evinde bir başına geleceğine dair de bir karar almak zorundadır.
Bu kitabı sevdim mi? Evet. Hem sade hem de etkileyici ve hisli bir roman Kar Yağacak. Noel mevsimi, buz gibi soğuk bir hava, sevilen birinin kaybı, uzun, yavaş akıp giden sıkıcı günler, yalnızlık, geleceğin belirsizliği, gitmek, kalmak, aşk, kök salmak, bir yere ait olmak ya da olmamak… Tümü bu kitapta… Yaşama dört elle sarılmak ve kalmak için bazen tek bir neden yeterlidir. İskandinav ülkeleri, kültürü ve edebiyatı sizin de ilginizi çekiyorsa bu kitabı kaçırmayın derim.

8 yorum:

  1. Kitap ilgimi çekti, not alıyorum. Tanıtım için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım siz de beğenirsiniz :)

      Sil
  2. Ben de şu anda Norveç edebiyatından Thornvald Steen'den Kar Kristallerini okuyorum. Knut Hamsun'dan beri ara vermiştim. Çok ilgimi çekti. Galiba devam edeceğim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size teşekkür ederim. Kar Kristalleri'ni hemen listeme alıyorum.

      Sil
  3. Ben de hemen Youtube'da aradım ismini, şöyle şeyler buldum, hiç anlamıyorum ama banyodan çıkınca dinleyeyim bir.
    https://www.youtube.com/watch?v=8zIGzCydsYA

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan merak edip hemen arıyor değil mi. Bana da çok sık olur. Teşekkürler. Ben de dinlerim bu sayede.

      Sil
  4. Merhaba
    Bundan böyle bu güzel bloğun takipçisiyim. Ben de bloğuma beklerim.
    Görüşmek üzere…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) Hemen ziyaret ediyorum.
      Görüşmek üzere...

      Sil