2 Mart 2015 Pazartesi

Kitap Okurken Ben...




İlgiyle takip ettiğim bloglardan Ne Mutlu Türküm Diyene tarafından mimlenmiş bulunuyorum. Konu elbette ki kitaplar… İşte sorular ve verdiğim cevaplar:
Kitap okumak için evde belli bir yerin var mı?
Salonda kütüphanenin hemen yanında bir koltuk var. Son zamanlarda genelde oraya oturarak okuyorum kitaplarımı. Kitaplara yakın olmak beni mutlu ediyor.
Ayraç mı yoksa rastgele bir kağıt parçası mı?
Kesinlikle ayraç… Bazen sayfanın kenarını kıvırdığım da oluyor ama.
Kitap okumayı belirli bir zamanda mı durdurursun yoksa belirli bir bölümde ya da bölüm başında mı durdurursun?
Bir bölümü bitirdiğimde bırakırım genellikle…
Okurken yemek yemek mi bir şeyler içmek mi?
Okurken bir şeyler yemekten çok hoşlanmıyorum. Ama sıcak bir şeyler içmeyi severim. Özellikle de kahve… Mesela Türk kahvesi…
Kitap okurken televizyon seyretmek mi müzik dinlemek mi?
Hiçbiri… Her ikisi de kitaba odaklanmamı engelliyor.
Tek seferde bir kitap mı yoksa birden fazla kitap mı?
Bir kitabı bitirmeden diğerine başladığım çok enderdir. İki ya da daha fazla kitabı aynı anda okuyamıyorum galiba.
Okurken evde mi yoksa her yerde mi okumayı tercih edersin?
Her an her yerde okuyabilirim. Onun için çantamda hep okuyacak bir kitap bulunur.
Kitabın, kafanın içinde yüksek sesle okunması mı yoksa sessizce okunması mı?
Sessizce okunması…
Ciltli kitap mı karton kitap mı?
Hiç fark etmez. Yeter ki bana hitap etsin…
Kitap yazıyor musun?
Yazmıyorum. Sanırım hiçbir zaman da yazmaya cesaret edemeyeceğim.
 

10 yorum:

  1. Birçok cevapta aynıyız :))

    Ben bir tek kitabın herhangi bir yerinde bırakabiliyorum okurken. Ya aklıma bir şey gelir onunla ilgili, ya da yoğundur, durup nefeslenmem gerekir filan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) 77 doğumlu olmakla mı ilgili acaba?
      Aslında şu kitabın herhangi bir yerinde bırakma işini ben de yapıyorum bazen :)

      Sil
  2. İlgi ve desteğinize teşekkür ederim. saygı ve sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size teşekkür ederim. Bu vesileyle okuma hallerim üzerine düşünme fırsatı buldum.
      Selamlar, sevgiler...

      Sil
  3. Güzel bir mim olmuş. Kendi cevaplarımı da düşündüm okurken, hepsi sizinkiyle aynı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel tesadüf :) Çok teşekkürler mesajınız için...

      Sil
  4. Ne güzel bu mimi ben de yanıtlamıştım.

    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet okudum yanıtlarınızı... Sevgiler :)

      Sil
  5. Narda gibi bir çok cevabımız benzer aslında. Demek ki kitap oburları bir noktada benzeşiyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım öyle :) Benzer okuma halleri içindeyiz....

      Sil